Alla inlägg under februari 2012

Av Victoria Ekerljung - 6 februari 2012 20:47

Man kan tycka att har man som jag varit både född och uppväxt i samma land så borde man lärt sig ett och annat om kyla.   Men här är tre saker jag liksom aldrig fattat:


  • Om det är väldigt kyligt ute, ta inte ett pepparmint ice fresch supercool tuggummi innan du ger dig ut.
  • Tänk aldrig; "jag fryser ju inte nu" så vantarna kan jag lämna inne. Något som resulterar i önskan att sparka sig själv i arslet lite senare. Under denna punkt kan jag också tillägga tankesättet, "nämen denna halsduken (vantarna, mössan) matchar ju inte mina skor (byxor, jacka) alls! Rather a frotbite than a fashioncrime.
  • Alla grannarnas bilar kommer att vara täckta med frost och vara alldeles iskalla imorgon bitti, men inte min! Som om just min bil hade magiska krafter att trotsa naturlagar. Jag kan ju nämna att jag förvisso äger en motorvärmarsladd men att denna.... Eum... liksom råkade glömmas bort en extra vimsig morgon när.... Jag åkte till jobbet och därför inte fungerar så värst bra nu för tiden.


Det är sagt att smarta människor lär sig av sina misstag, genier lär sig av andras. Se detta som ett gyllende tillfälle! Jag skulle tro att du tjänar ungefär en halv IQ poäng för varje inlägg.


Presentation

Omröstning

WC Porslinssitsar:
 Mmm... Trevliga!
 Uppiggande...
 Lite kyligt....
 Obehagligt
 Undvikes!
 Ovanligt dumt påhitt...
 Ren och skär tortyr!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards