Alla inlägg under december 2007

Av Victoria Ekerljung - 11 december 2007 17:53

Idag har jag och min äldsta syster, Elisabeth vart på IKEA, här i karlstad. Praktiskt eftersom det ligger så nära. Vi har provsuttit i nästan hälften av soffutbudet. Båda fastnade för en underbar, beige hörnsoffa med divan för si sådär... det gör ont i hjärtat... 15 000... Nåja, man kan inte få allt;)

Å andra sidan hittade vi underbart doftande plastpåsar fyllda med torkade blommor och frukter av olika slag. Dessa påsar kostade oss en mindre summa men desto mer tid eftersom köerna är en smula långsamma. Kan i efterhand säga att det var det värt, mitt rum luktar underbart.


Sängar hade de också många att välja bland. Fast för att verkligen se att de är bra måste man ju sova en timme eller två i dem, anser jag. Får man det? Antar att de snurrar in en i dregelskydd och dylikt i så fall. Haha!


Angående de meningslösa uttycken. Min syster sa något i stil med; en död mumie (finns det levande versioner?). Ungeför lika klyftigt som att säga; en upp och ner vänd ostbåge, ett uttryck som min andra syster vid flera tillfällen sagt. Vad är egentligen uppsidan på en sådan?


Nåja, nu väntar kalvarna på sitt kvällsmål.


Nämde jag att jag är enormt ressugen? Brukar inte vara det... men nu... Suck... Kompenserar genom att ihärdigt längta till jul.






Presentation

Omröstning

WC Porslinssitsar:
 Mmm... Trevliga!
 Uppiggande...
 Lite kyligt....
 Obehagligt
 Undvikes!
 Ovanligt dumt påhitt...
 Ren och skär tortyr!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards